Întâlnire a municipalităţii cu reprezentanţii societăţilor care asigură alimentarea cu gaze a oraşului

Întâlnire a municipalităţii cu reprezentanţii societăţilor care asigură alimentarea cu gaze a oraşului

Luni, 26 noiembrie 2012, conducerea Primăriei Municipiului Giurgiu a avut o întrevedere cu reprezentanţii societăţilor care asigură în prezent serviciul de alimentare cu gaze naturale în Giurgiu – distribuitorul Wirom Gas S.A. Giurgiu şi firmele autorizate să execute reţele, branşamente şi instalaţii interioare, în vederea discutării unor aspecte legate de modul în care acestea îşi respectă obligaţiile prevăzute în contracte.

Principala problemă adusă în atenţia societăţilor prezente a fost cea a refacerii carosabilului şi trotuarelor la finalizarea lucrărilor de introducere a reţelelor, întrucât situaţia din teren demonstrează că în multe cazuri firmele subcontractate nu au respectat condiţiile prevăzute în caietele de sarcini şi prevederile standardelor şi ale normelor în vigoare. Pe multe străzi betonul fie s-a măcinat, fie arată ca o criblură cu asfalt, iar trotuarele prezintă denivelări. În consecinţă, primarul Nicolae Barbu le-a cerut să exercite un control mai strict asupra firmelor cărora le-au subcontractat aceste lucrări, în special în privinţa calităţii betonului. Totodată, le-a solicitat să-şi facă un inventar al tuturor străzilor unde reparaţiile la carosabil şi trotuare nu corespund standardelor de calitate şi să ia măsuri în acest sens până la sfârşitul anului, întrucât din luna ianuarie a anului viitor municipalitatea va verifica prin intermediul unei echipe de experţi toate aceste lucrări, iar cele găsite neconforme vor trebui refăcute.

De asemenea, conducerea Primăriei a solicitat ca pământul şi molozul rezultate în urma săpăturilor şi a închiderii lucrărilor să nu mai fie depozitate la întâmplare. Pe lângă faptul că strică aspectul îngrijit al oraşului, aceste mormane au fost depozitate deseori pe terenuri particulare şi, prin urmare, Primăria a fost nevoită să plătească sume importante pentru transportarea lor, în urma somaţiilor. Pentru rezolvarea acestei probleme, municipalitatea va pune la dispoziţie începând cu luna aceasta o zonă de depozitare a molozului – Platforma I a fostului Combinat Chimic, însă de la 1 ianuarie 2013 cei care vor arunca gunoi pe domeniul public, vor suporta amenzi mult mai mari, de până la 30-50 milioane de lei vechi.

Un aspect important adus în atenţia celor prezenţi a fost cel privind necesitatea informării oamenilor cu privire la momentul când trebuie să se racordeze la reţelele de utilităţi, pentru că dacă aceştia solicită racordarea după ce s-a asfaltat strada, nu li se mai eliberează autorizaţie timp de patru-cinci ani, cât este termenul de garanţie al lucrării respective.

O altă problemă ridicată de edilul şef a fost cea a preţurilor exagerat de mari percepute de cele zece firme pentru instalaţiile de interior. Acestea vor trebui să-şi reevalueze politica de preţuri şi tarife şi să nu le mai solicite oamenilor bani pe autorizaţie, taxa fiind plătită odată cu eliberarea autorizaţiei pentru toată strada. Primarul a precizat că, în caz contrar, va înfiinţa o societate care să perceapă tarife mai mici, întrucât sunt foarte multe persoane care se plâng de preţurile prea ridicate.

Reprezentanţii societăţilor convocate au prezentat conducerii municipalităţii problemele pe care le-au întâmpinat în realizarea lucrărilor, menţionând totodată că vor lua măsuri pentru rezolvarea neregulilor semnalate.

Ultima modificare: 26.11.2012 – 00:00 de către Primăria Giurgiu

Anteriorul Primarul Nicolae Barbu este alături de tinerii seropozitivi din Giurgiu

Contactează-ne!

Primăria Municipiului Giurgiu © 2024. Toate drepturile rezervate.